שאלתם? אנחנו עונים

איך להעסיק את הילדים בתקופת החגים?

איך להעסיק את הילדים בתקופת החגים?

לילך שואלת: מה ניתן לעשות עם הילדים בתקופת החגים?

תקופת החגים היא תמיד אתגר עבור הורים, וכל שכן כאשר מדובר בפעוטות וקטנטנים שאינם יודעים כיצד להעסיק את עצמם או גדולים דיו כדי ללכת לבדם לחברים.

הוסיפו לכך שבעוד שבחגים שגרתיים אנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים מול אתגר שכזה, הרי שעתה עם נגיף הקורונה, הסגרים שבאים והולכים והחששות הטבעיים – הרי שאנו ניצבים כאן אל מול סוגיה משמעותית שמשפיעה עלינו רבות, ואף עלולה להוביל למצוקות קשות.

אין לנו ברירה אלא להיות המפעילים. ועם זאת...

בכל הנוגע לפעוטות וילדים קטנים, הרי שאין לנו כל כך ברירה, אלא להיות אלו שמוצאים פעילויות ושלל הפעלות.

ועם זאת, חשוב גם שנזכור שאנחנו לא תמיד מוכרחים ללוות את ילדינו בפעילויות הללו, ולעתים מוטב לנסות ולהניח להם להפעיל את עצמם.

פעילויות מלאכה

כל עוד לא מעורבים בפעילויות המלאכה חפצים דוגמת מספריים, נעצים או סרגל שעלול אף הוא לפצוע, הרי שבאפשרותנו להכין את ההפעלה עבור ילדינו ולהניח להם להפליג עם היצירתיות.

ניתן אף לדרבן את ההפעלה עם שלל סיבות נפלאות דוגמת קניית מגוון שוקולדים והכנת משלוח שוקולדים ססגוני לסבא וסבתא.

הכינו להם את השוקולדים מבעוד מועד, הכינו את הסלסלה, גזרו עבורם את הקישוטים הנדרשים, ובקשו מהם שיקשטו כאוות נפשם. היו סמוכים ובטוחים שאתם תקבלו מעט שקט ושלווה, ושמקבלי המתנה וודאי ישמחו לגלות שהיא הוכנה באופן מלא על-ידי הנכדים האהובים מכול.

צעצועים מהלכים

“מעודדי זחילה” למיניהם יכולים להיות הפעלה נהדרת עבור תינוקות. ועם זאת, הורים רבים מלינים על כך שהתינוקות מאבדים עניין מהר, ומזדרזים לקרוא להוריהם שיעסיקו אותם.

כדי להבטיח שהצעצועים ימשיכו להעסיק את התינוקות בהצלחה, הקפידו לתחום את אזור המשחקייה עם עצמים כבדים שיאפשרו למנוע ממעודדי הזחילה מלשוטט ברחבי הבית.

בנוסף לכך, הקפידו להחליף את מעודדי הזחילה מפעם לפעם. אמנם מדובר בתינוקות, אך היו סמוכים ובטוחים שגם הם נהנים לגוון מפעם לפעם.

שירים ברקע - פתרון נפלא ותרומה להתפתחות הילד

אוהבים לצפות בתכניות הבוקר, ואט אט מוצאים את עצמכם נמנעים ולהפעיל תחנות ילדים ידועות עם שירים מוכרים?

מומלץ לטפח את ההרגל הזה מחדש. מחקרים רבים מראים כי האזנה מתמשכת למוזיקה, מסייעת בפיתוח היכולות הקוגניטיביות של תינוקות ופעוטות, ומעשירה את היכולת הוורבלית.

בנוסף לכך, נסו להשוות אם סביבה שקטה או כזו שאיננה כוללת שירים, דומה לזו שבה אתם כן מפעילים שירה ברקע. כמובן שכל ילד וילדה הם שונים ונבדלים, הם מרבית הסיכויים שתשימו לב כי בסביבה ובה יש שירה ברקע, התינוקות הרבה יותר נינוחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ