שאלתם? אנחנו עונים

האם יונים הן באמת סכנה לבריאות?

האם יונים הן באמת סכנה לבריאות?

יונים יכולות לגרום לסכנה תברואתית?

יעל פנתה אלינו עם השאלה הזו, וביקשה לדעת אם באמת ובתמים הימצאותן של ימים בקרבת ביתה, עלולים לשים אותה או את בעלה וילדיה בסכנה.

ובכן, היונה אכן לא נראית כמו בעל חיים מזיק, ובטח לבטח שהימצאותה בקרבתנו סתם כך לא תסב לנו כל נזק. ועם זאת, כאשר היונים הופכות את ביתנו (דוגמת גג הבית, מרפסת המסתור וכיוצא בזה) לביתן שלהן, אז הרי שאנו נתונים בפני סכנות תברואתיות שעליהן מוטב לתת את הדעת.

היונה לא מבקרת לבדה

מטבע הדברים שכמו בעלי חיים רבים אחרים, גם היונים נושאות איתן אי אילו טפילים ומזיקים שונים אשר יכולים לעשות את דרכם ישירות אל ביתנו.

הדוגמה הנפוצה ביותר היא פשפשים. אין מדובר בחרקים רגילים דוגמת מקקים שאותם ניתן לסלק בואפן מידי באמצעות תרסיס. הפשפשים מתאפיינים ביכולת התרבות מהירה למדי, והם עלולים להפוך את הרהיטים שלנו לאזור המגורים שלהם.

מלבד העקיצות המגרדות והכואבות, הרי שחלק מן הדיירים עלולים לפתח תגובות אלרגיות.

אך זה לא הכל.

לשלשת היונים

עבור מרביתנו לשלשת היונים היא לא אחר מאשר מפגע אסתטי, ואולי מקור שמדיף צחנה. ועם זאת, אל תתנו למראה ה”תמים” או האימרה הידועה שהיא מביאה מזל, להטעות אתכם.

לשלשת היונים עושה כמה פעולות שכדאי להכיר:

  • פגיעה ברכוש – בתהליכים כימיים שמתרחשים במגע עם הלשלשת, היא גורמת לקורוזיה למתכות. הדבר עלול לפגוע במעקות הבטיחות של המרפסות וכל שכן להזיק למרפסות מסתור כביסה.
  • פטריות – בתהליכים המתרחשים כתוצאה מן השמש הקופחת, הלשלשת תוססת ואט אט מפתחת על גביה פטריות זעירות. פטריות אלו נישאות ברוח ולבסוף עושות את דרכן אל דיירי הבית ומשם לדרכי הנשימה.
  • טפילים – לשלשת היונים כוללת בתוכה מגוון רחב של טפילים, בדיוק כפי שהיונה מביאה עמה טפילים. כך למעשה, אם נזניח את לשלשת היונים ונותיר אותה על מעקות הבטיחות או מסתור הכביסה, הרי שאנו מתירים לטפילים שונים לעשות את דרכם אלינו הביתה.

חיידקים ונגיפים

בעוד שוירוס הקורונה גרם לכולנו להסתגר בביתנו, הרי שכדאי לדעת כי היונים לפעמים ממש “מגישות על מגש של כסף” את הווירוסים והחיידקים הישר אלינו הביתה.

היונים נושאות איתן מחלות שונות שמרביתן עוברות דרך לשלשת היונים. לעתים בשל רוחות חזקות, חלקים זעירים עושים את דרכם לביתנו ומגיעים אל המזון והשתייה שלנו.

במקרים שכאלו, הרי שעלולים לחלות במחלות קשות לרבות דלקת קרום המוח וסלמונלה.

כיצד ניתן לפתור את הבעיה?

לרוב מוטב שלא לנסות להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמנו. לשם כך מוטב לשכור את שירותיהן של חברות המתמחות במה שנקרא הרחקת יונים.

חברות אלו מסייעות בהרחקתן של היונים באמצעים שונים לרבות דוקרנים, סלילים, הצבתם של דחלילים בצורת ציפור (ובעיקר עורבים), התקנת רשתות מיוחדות נגד יונים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ