שאלתם? אנחנו עונים

איך פועלת טכנולוגיה לאיתור תשתיות תת קרקעיות?

איך פועלת טכנולוגיה לאיתור תשתיות תת קרקעיות?

ירון תהה: איך יודעים להצביע על תשתית תקולה כשהיא נמצאת במעמקי האדמה?

בעוד שאנחנו מעבירים את חיינו בשלווה ובנחת, לוגמים מים מן הברז שבמטבח או עושים את דרכנו אל עבר עמדת ניקוי רכבים בתחנת הדלק הסמוכה, ממש מתחת לרגלנו ישנה מערכת סבוכה ומורכבת של תשתיות תת-קרקעיות שמטרתן היא להבטיח את אספקת המים הסדירה.

תשתיות אלו אינן דומות לצנרת הביוב שבביתנו, ומדובר בצינורות ענק עשויים בטון, שתפקידם לעמוד בפני לחצים אדירים של מים.

אם כך הדבר, מה עושים כאשר התשתית תקולה? האם אין כל ברירה אלא לנתץ את הכביש או המדרכה עד שמוקד הבעיה יאותר? וודאי שלא, ולשם כך ישנם אנשי מקצוע המבצעים איתור תשתיות מקצועי

הכנה לאיתור התשתית הלקויה

האידיאל הוא לבקש את התכניות העירוניות שמצביעות על מיפוי התשתיות המדויק.

החל מן הרגע שישנו מיפוי מדויק של התשתיות, יכולים אנשי המקצוע לעבור עם כלים ייעודיים המסייעים באיתור האזור הלקוי אשר גורם לכל התקלה.

שימוש בגלים אקוסטיים

באם התשתיות אינן ממופות כהלכה, מאתר התשתיות הלקויות מבצע מיפוי עצמאי בעזרת מכשור מקצועי דוגמת טכנולוגיה אלקטרומגנטית שמטרתה להסתכל אל תוך בטן האדמה. אפשר לראות בכך כמעין בדיקת דימות שמבצעים למטופל, רק שכאן המטופל הוא מערכת הביוב והמים הראשית.

עתה, רותמים מאתרי התשתיות לתפקיד מכשור מיוחד שמשדר גלים אקוסטיים לבטן האדמה. הגלים ש”מכים” בצנרת, חוזרים חזרה ומספרים על צורתה. כאשר מתגלה צורת של הצנרת אשר איננה תקינה ועומדת בסטנדרטים, הרי שמדובר בצנרת התקולה, ומכאן שניתן להתחיל בטיפול השוטף לתיקונה.

הזרמת גז

אמצעי נוסף שדרכו ניתן לאתר את התשתית הלקויה, היא עם הזרמת גז שאיננו דליק או רעיל אל תוך הצנרת.

בעזרת מכשור מיוחד העוקב אחר זרימת הגז, ניתן לאתר את מקורות הדליפה באופן ממוקד ומכוון. מן הרגע הזה, הרי שמלאכת חישוף התשתיות ואיתן הופכת להרבה יותר קלה ופשוטה.

באופן הזה, איש המקצוע ממזער את הנזקים המשניים שנוצרים כתוצאה מן הצורך בתיקון התקלה, ובכך מפחית את העלויות במאות אלפי שקלים.

סיבים אופטיים

עם כל הציוד החדיש והיכולת למפות את התשתית באופן הרמטי, הרי שתמיד עדיף לבחון את התשתית באופן ישיר ובלתי אמצעי.

בין הדרכים היחידות לעשות זאת, היא באמצעות החדרתו של סיב אופטי המגיע לאורך של מטרים רבים אל פנים הצנרת. בעזרת ציוד מקצועי המסייע לצלם את התשתית באופן חד וברור, וזאת על אף התנאים המאתגרים, ניתן לאתר בצורה יעילה וממוקדת את האזור הלקוי של התשתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ