שאלתם? אנחנו עונים

הדעות על ברלין חלוקות – האם כדאי לבקר בה?

מה יש לעשות בברלין עם ילדים?

על ברלין תשמעו דעות לאינספור; מן הצד האחד הרי שמדובר ביעד תיירותי בעל שם עולמי המושך אליו מיליוני תיירים מדי שנה. מן הצד השני, ישנים תיירים המתאהבים בה ממבט ראשון, ישנם הרואים בה כטעם נרכש ויש המעידים כי לא מצאו בה כל אטרקציה משמעותית.

האמת? לכל דעה שכזו בהחלט יש מקום.

ברלין היא עיר מרתקת המציעה אדריכלות מרהיבה ביופייה, שפע של תרבות ופינות חמד נסתרות. מנגד, היא גם טומנת בחובה אזורים בולטים ומרכזיים שדווקא מתאפיינים במבנים אפרפרים, נטולי כל זיקה לתפיסה השגורה בקרב רבים לגבי אירופה הקלאסית, היפהפייה והאלגנטית.

להכיר את ברלין עם הרגליים

בשונה מערים רבות אחרות, ברלין איננה מתהדרת במרכז אחד בלבד. ישנם מרכזים הומי אדם וגדושים באטרקציות, סיפורים והיסטוריה מרתקת המוכרים לכול, וישנם את אלו הנסתרים מפני התייר המזדמן.

סיור רגלי עצמאי בברלין בהחלט יכול להביא עמו הרפתקה נהדרת וחווייתית, כאשר מומלץ לפתוח דווקא באזורים המוכרים והידועים לכול; שדרות אונדר דר לינדן המתהדרות בשער ברנדנבורג ההיסטורי. ניתן לפתוח את הסיור הרגלי החל מכיכר אלכסנדר פלאץ, דרך קתדרלת ברלין ועד לרייכסטאג המפורסם.

ממש בסמוך, תוכלו למצוא את אנדרטת השואה, וכן להמשיך רגלית אל עבר אי המוזיאונים הסמוך.

אין מדובר בהליכה קצרה, אולם זהו בהחלט יכול להיות יום הגדוש באטרקציות מובילות ומוכרות. נאמר גם, כי לחובבי התרבות, אי המוזיאונים יכול בהחלט לקבל יום ואף מספר ימים משל עצמם.

להכיר את ברלין עם המקומיים

בקרב מי שנפלה בחלקם הזכות להכיר אנשים מקומיים בברלין, הרי שנפתח צוהר למגוון רחב של פניני חמד בברלין, אזורים הנסתרים מן העין של התייר המזדמן.

את ברלין שבתמונות, זו המשתקפת באופן מידי מחיפוש קצרצר במנועי החיפוש, תופתעו אולי לגלות אך תוכלו לצלוח ביום אחד בלבד. זוהי בדיוק אותה ברלין שתוארה בפסקה מעלה, כאשר שפע של אטרקציות ותמונות המוכרות לכול, כולן ניצבות במסלול אחד, ארוך אמנם, אך קל מאוד להתמצאות ולסיור עצמאי.

את ברלין האחרת, תוכלו להכיר או ממחקר מעמיק, או מהיכרות מקדימה עם מקומיים, או ממציאת מדריך טיולים בברלין שיידע לקחת אתכם באופן יזום אל מקומות נסתרים, מרהיבים ומרתקים.

הדרכות טיולים בברלין בהתאמה אישית

לצד הסיורים השגורים והמוכרים, ברלין גם טומנת בחובה שירותי הדרכה בעברית המותאמים לקבוצות פרטניות מזוגות ועד למספר משתתפים בודדים.

באם אינכם מכירים מקומיים וחשקה נפשכם בברלין אחרת, שונה מזו המוכרת בתמונות, הרי שמומלץ לחפש אחר מדריך טיולים בקיא ומנוסה, מדריך המביא עמו את האפשרות להדרכות טיולים בהתאמה אישית.

המלצתנו היא על אביחי בקר, מדריך טיולים מנוסה המרכיב למטיילים ומטיילות סיורים בתפירה עילית.

לפרטי התקשרות:

טלפון בישראל: 03-6025938, טלפון בברלין: 017679032241, דואר אלקטרוני: avihaibk@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ