שאלתם? אנחנו עונים

כיצד עיסוי מסייע להפחית מתחים נפשיים?

עיסוי הינו פרקטיקה שנבדקה רבות וזכתה לאינספור מחקרים אשר מצביעים באופן חד וברור על יעילות רבה בהפחתת תחושות של לחץ נפשי, סטרס וחרדה.

לחץ הוא דרכו של הגוף להגיב לדרישות שונות ואתגרים מולם אנו מתייצבים; אלו יכולים להיות גורמים סביבתיים שונים כגון ריבוי משימות בעבודה, שילוב בין עבודה ללימודים, בין לימודים לחיי משפחה או עבודה עם חיי משפחה, ואלו יכולים גם להיות גורמים פנימיים כגון נטייה לפרש אירועים שונים באופן מתוח יותר מאשר אדם אחר. ישנם אף מחקרים המצביעים באופן ברור על גורם גנטי המעודד נטייה לתגובות מתח ולחץ נפשי.

לחץ נפשי לכשעצמו הוא איננו בעל פוטנציאל נזק. למעשה מדובר ברגש שיכול גם לדרבן אותנו לבצע דברים שונים טוב יותר. אולם כאשר המתח הנפשי הוא מתמשך לאורך זמן ואיננו מנוהל כהלכה, הרי שהוא גם טומן בחובו סיכונים בריאותיים לרבות פגיעה בפעילות המערכת החיסונית, הגברת הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ועוד.

עיסוי כטיפול פיזי יכול לסייע לפן הנפשי?

עיסוי המתבצע באופן מקצועי ואיכותי, יכול לסייע רבות הפחתת מתחים וחרדות ואף להפחית תסמיני דיכאון.

לעתים עולה גבה לנוכח ההשפעה האפשרית של טיפול במגע על הנפש, אולם מחקרים מוכיחים כי נקודות הלחיצה והלישה של השרירים מעודדות את פעילותה של מערכת העצבים הפארא-סימפטתית בגוף וכפועל יוצא מכך, מדרבנות את שחרורם של הורמונים שונים במוח המשרים תחושת אופוריה ואף בעלי יכולות לאלחוש כאבים.

אם נצלול לעומקו של התהליך, הרי שהעיסוי מסייע להפחתת מתחים על-ידי שחרורם של אנדורפינים המרגיעים את מערכת העצבים ההיקפית. 

נוכחותם המוגברת של האנדורפינים מסייעת להפחית את היתכנותם של הורמונים המקושרים באופן ברור על-ידי המדע ללחץ נפשי ושעונים על השם קורטיזול.

נוכחות מוגברת של קורטיזול כתוצאה ממתח מתמשך, פוגעת במערכת החיסונית ומפחיתה מיעילותה.

אילו יתרונות עיסוי טוב טומן בחובו?

עיסוי טוב ומקצועי מאפשרת להפחית את המתח הנפשי באמצעות מספר השפעות חשובות.

ראשית כל, המגע הנעים הנוצר כתוצאה מלישת השרירים, מוביל להרפייה עמוקה.

בדיוק כמו שבמדיטציה, אנו מתרכזים בכאן ועכשיו, כך העיסוי המקצועי מאפשר למטופל או המטופלת להתרכז ברגע הנוכחי הזה, ולשים בצד את המחשבות המעיקות, את הדאגות והטרדות של היום יום.

בנוסף לכך, עיסוי מקצועי מאפשר לשכך כאבי שרירים. חלקם נוצר כתוצאה ממתח נפשי וזאת כתוצאה מכיווץ שרירי הכתפיים והראש. כיווץ שרירים אלו מוביל לכאבי ראש תכופים ואף למיגרנות.

האם חשוב למצוא מעסה מקצועי/ת בלבד?

בהחלט כן, עיסוי מקצועי הוא נדבך חשוב בטיפול.

עיסוי המתבצע באופן שאיננו נשען על ידע קודם והבנה של האנטומיה והפיזיולוגיה של הגוף, עלול להחטיא היבטים רבים וחשובים. לעתים אף, עיסוי אינטנסיבי שאיננו מתבצע על-ידי בעל מקצוע, עלול לגרום לנזקים.

חושב להסתמך אך ורק על מעסה מקצועי או מקצועית, אשר יעניקו עיסוי איכותי להפחתת מתח וחרדה.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם רשת שר ספא – sharespa.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ