שאלתם? אנחנו עונים

מה ההבדלים בין סוגי הכשרות?

מה ההבדלים בין סוגי הכשרות?

עבור מי שאיננו משתייך לציבור החרדי או הדתי, הרי שסוגי הכשרויות יכולות לחלוף מולנו מבלי שאף נשים לב או נקדיש לכך מחשבה. אולם עבור כל מי שהנושא רלוונטי ומהותי עבורו, מדובר בחלק בלתי נפרד מן החיים הצרכניים היומיומיים בענף ההסעדה ובצרכניות השונות.

חשוב לציין שקצרה היריעה מלפרט על כל סוגי הכשרויות, והכשרויות הכלליות מתחלקות לעוד מגוון של תתי נושאים שונים. ועם זאת, כן ניתן למנות 4 סוגים עיקריים והם: כשרות רגילה, כשרות מהדרין, כשרות גלאט וכשרות חלק.

2 סוגי כשרויות עיקריות

זה הזמן להפריד בין העיקר לתפל – יש לנו שתי רמות עיקריות של כשרות ולא ה-4 שמנינו קודם לכן: כשרות רגילה וכשרות ולמהדרין.

גם מי מאתנו שאיננו מקורב לדת, בהחלט מכיר את המושגים בית שמאי ובית הילל, האחד מחמיר והשני מקל; את אותו ההיגיון ניתן גם לבסס על הכשרויות.

כשרות רגילה היא כשרות כללית המבוססת על גישה הלכתית הרלוונטית לקהלים רבים.

כשרות למהדרין היא כשרות הנשענת על דעות מחמירות הרבה יותר, ולכן ישנם קהלים שעבורם מדובר בסעיף שלא ניתן לפסוח מעליו בעת שצורכים מזון או מזמינים שירותי מזון וקייטרינג.

אז מדוע קהלים רבים מתעקשים על כשרות למהדרין?

כפי שכבר וודאי ניחשתם, הרי שכשרות היא נושא מורכב למדי.

ישנו ערב רב של גישות שונות, חלקן מסכימות עם הכשרות הכללית וחלקן לא.

כך לצורך הדוגמה, בעדות השונות ישנם דיני כשרות שלא תמיד תואמים את הגישה של הכשרות הכללית.

כשרות למהדרין הנחשבת למחמירה הרבה יותר, למעשה מאפשרת לכולם להיות סמוכים ובטוחים שכל המאכלים המוגשים להם הם על-פי הדין המחמיר ביותר, כלומר אין כל סיבה לחשוש מפגיעה הלכתית כזו או אחרת.

אבל עדיין - מה זה בשר גלאט? חלק?

אז כאן המקום לעשות קצת סדר בבלגן.

יהיה זה קל הרבה יותר פשוט להסביר זאת כדוגמה, מאשר להבהיר זאת כמושג בפני עצמו.

כאשר בשרה של בהמה הוא כשר ואיננו נחשב לטריפה כתוצאה מתהליכים לא נכונים שבוצעו בעת שחיטתה לצורך הדוגמה, הרי שהוא מכונה בשם בשר חלק. כאן המקום לספר לכם שביידעיש חלק זה גלאט.

וזכרו שתמיד אפשר להתייעץ!

חושבים להזמין קייטרינג או ללכת למסעדה? זכרו שתמיד יש לכם את האפשרות להתייעץ עם מנהלי העסק ולקבל פרטים מלאים על סוג הכשרות.

הכתבה הוכנה בשיתוף קייטרינג תמרים,

עם קייטרינג תמרים תיהנו ממגוון עשיר של מאכלים קולינריים נפלאים בכל סוגי הכשרות. כמו כן, ניתן להזמין מאכלים צמחוניים וטבעוניים לשביעות רצונם (ולמען השובע!) של כלל המוזמנים והמוזמנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ