שאלתם? אנחנו עונים

עד כמה תזונה לקויה יכולה להזיק לבריאות השן?

עד כמה תזונה לקויה יכולה להזיק לבריאות השן?

על תזונה ובריאות השן

“במקום מסוים מדובר בשאלה דיי בסיסית, אבל מצד אחר – מרביתנו לא באמת סובלים מתוצאות הרסניות בנוגע לזה. עד כמה תזונה לקויה מזיקה לשיניים?”.

נכון, מרביתנו לא מרגישים את ההשפעה שיש לתזונה לקויה בטווח המידי, אך איך אומרים – הזמן עושה את שלו, וכאן דווקא לא מדובר בהכרח במשפט חיובי יתר על המידה.

מכירים את הפתגם “מה שאנחנו אוכלים זה מה שאנחנו מקבלים”? לרוב הוא תקף על ההשפעה של תזונה נכונה על תפקוד הגוף והשמירה על בריאותו. למה שפתגם שכזה לא יהיה תקף גם לגבי השיניים שלנו? ויתרה מזאת – זוהי החזית הראשונה שפוגשת במיני מאכלים שונים, ולכן המשפט הזה תקף על בריאות הפה על אחת כמה וכמה.

זה עניין של זמן

שמירה על היגיינת פה וכן הימנעות מאכילה יתר על המידה של דברי מתיקה לצורך הדוגמה, היא חלק בלתי נפרד מהשמירה על בריאות הפה.

עם תזונה נכונה, נוכל למנוע את היווצרותם של חורים בשיניים, ואלו רבותיי, לא משהו שנוצר ביום אחד. למעשה, ייתכן שבמשך שנים לא תקפידו על תזונה נכונה, ולא תרגישו בשום דבר. וכך לפתע הכאבים יתחילו להגיע בדמות רגישות למים קרים או כאב פועם מעומעם. אט אט יתחוור לכם שנוצר שם חור שרק הלך וגדל.

חשוב לציין: לרוב נושאים שכאלו יכולים להתגלות בטיפול שנתי אצל שיננית. וכאן המקום לומר שמומלץ בחום לפקוד את השיננית אחת לפחות אחת לשנה, אם לא פעם בחצי שנה.

אבל למה רק חורים? בואו נדבר על עששת

לעתים עולה בנו המחשבה שאולי החזרתיות בנושא העששת בפרסומות, רק ממאיסה את הנושא על הציבור, וגורמת לו לזלזל בנושא.

אבל רבותיי – עששת זה לא משחק. מדובר במחלה זיהומית שבקלות רבה יכולה להוביל להרס הציפוי של השן. מה שעבורנו נראה כמו שיניים יפות, נקרא בשפה הרפואית אמייל.

וכיצד העששת נוצרת? לא טעיתם! הכל מתחיל ונגמר בהיגיינת הפה וכן במזון שאנחנו אוכלים.

העששת תתפתח בפה שלנו כתוצאה מחיידקים היושבים באזור הפה. החיידקים אף הם ניזונים מן האוכל שאנחנו אוכלים ובפעילות כימית שקצרה היריעה מלדון בה, המזון הופך לחומצה.

החומצה הזו הורסת את ציפוי השן (אמייל), ואט אט מובילה לחורים בשיניים.

מעבר לכך, שגשוג החיידקים והחורים שבשיניים גורמים לפגיעה מורכבת יותר בשכבות הפנימיות של השן.

במקרים קשים, לא יהיה מדובר רק במקרה של הלבנת שיניים כדי לתקן את שאירע או בסתימה פה ושם, אלא ממש בצורך בעקירה, ומשם להליכים מורכבים יותר של השתלת שיניים.

פשוט הימנעו

תאכלו, תיהנו, אבל במידה.

תאכלו, תיהנו אבל תקפידו על היגיינת הפה.

מומלץ בחום להיוועץ עם רופא השיניים שלכם וגם עם השיננית. תתפלאו לגלות עם כמה מידע תוכלו לצאת מתוך הקליניקה של השיננית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ