שאלתם? אנחנו עונים

במה כדאי להשקיע – נדל”ן פרטי או מסחרי?

במה כדאי להשקיע - נדל"ן פרטי או מסחרי?

נדל”ן מסחרי מסמל למעשה כל נכס מקרקעין אשר איננו משמש למגורים.

ישנם מי שעולה במחשבותיהם התהייה אם להשקיע את חסכונותיהם בנדל”ן מסחרי או שמא בנדל”ן פרטי אשר ישמש לצורכי מגורים או השכרת הנכס לדיירים. 

נדגיש כי נדל”ן מסחרי מורכב יותר, וכן מרבית העסקאות סובבות סביב סכומים גבוהים הרבה יותר. אולם אם בכל זאת יש בידכם את האפשרות להשקיע, אלו הם היתרונות שכדאי להכיר.

תשואה

נדל”ן מסחרי טומן בחובו מגוון רחב של נכסים דוגמת בתי מלון, חנויות, משרדים, מגרשים שנועדו לצרכי בנייה מסחרית, ועד לתחנות דלק, מחסנים ומבנים תעשייתיים שונים.

אחד מן היתרונות הגלומים בנדל”ן מסוג זה הוא רווח ההון היציב לאורך פרק זמן ממושך יותר לעומת הנדל”ן הפרטי.

היבט חשוב אף יותר הוא יכולתו של נכס מסחרי לאפשר תשואה גבוהה הרבה יותר מאשר זו הניכרת בנדל”ן הפרטי.

לקוחות בעלי חוזה ארוך יותר

בשונה מדיירים בהם התחלופה יכולה להיות גבוהה, הרי שה’דיירים’ בדמות בעלי חנויות, חברות וכיוצא בכך – ישכירו את הנכס לפרק זמן ממושך יותר.

בענף העסקי, נהוג כי שהחוזה בין הצדדים יתוקף לפרק זמן ממושך ובכך הוא מקנה לבעלי הנכס שקט נפשי לשנים רבות קדימה.

העלויות - לא בהכרח מה שחשבתם

נסייג זאת ונאמר כי נכסים מסחריים מצריכים עלויות אחזקה גבוהות ובלתי מבוטלות.

אולם בחיפושכם אחר עסקה בעלת תשואה גבוהה, הרי שמחיריהם של נכסי הנדל”ן המסחרי יכולים להיות מפתיעים ואף אטרקטיביים יותר מן הנדל”ן המשמש לצרכי מגורים.

רכישת מגרש בעל פוטנציאל רב או אפילו משרד, יכולה לעתים להפתיע במחיריה השונים באופן ניכר. לעתים המחיר למטר רבוע של משרד במיקום טוב, לעומת דירה, יכול להיות נמוך בלמעלה מ-50 אחוזים.

ואל תעשו זאת לבד

בין שבחרתם בעסקת מקרקעין לנדל”ן פרטי לצרכי מגורים, ובין שאתם חפצים בעסקת מקרקעין לנדל”ן מסחרי, הרי שחשוב לצוות אל המערך עורך דין מקרקעין מיומן אשר ילווה את העסקה מתחילתה ועד לסופה.

בכוחו של עורך דינכם להוות חומת המגן החוצצת ביניכם לבין הצד המוכר, לבחון את טיב העסקה ולתחם את כל החובות והזכויות של הצדדים בחוזה מכר מוסכם ומנוסח בקפידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ