שאלתם? אנחנו עונים

מהו תפקידם של מעצבי אפליקציות?

מהו תפקידם של מעצבי אפליקציות?

את תפקידם של מעצבי אפליקציות לניידים נהוג לתאר בפשטות כאלו האמונים על נראותה של האפליקציה. על פניו נשמע כמו דבר מה טריוויאלי, פשוט ומובן מאליו. האם כך הדבר? וודאי שהנחתם לאן שאלה רטורית שכזו מכוונת 🙂

ענף האפליקציות מייצר מדי שנה מאות אלפי יישומונים היוצאים אל השוק. אם כך מדוע איננו מכירים מאות אלפי יישומונים ומורידים אותם אל הניידים שלנו? כאן נכנסת מלאכת המחשבת של מעצבי האפליקציות; מתפקידם לפצח את הנוסחה הנכונה שתייצר חוויית משתמש נכונה ועיצוב המתחשב בכל אלמנט וכל פרט ולו הקטן ביותר. 

תיאור העבודה

מעצבי אפליקציות עובדים הן כשכירים בחברות עיצוב, סטודיו ואינטרנט, והן כעצמאיים המעניקים את שירותיהם למנעד רחב של לקוחות.

את תרומתם של מעצבי האפקליקציות ניתן לראאות בכל תהליך התכנון והעיצוב, החל מן האפיון הראשוני, דרך תכנון אסטרטגיית העיצוב ועד לביצוע בפועל.

מעצבי אפליקציות עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מהדנסי הפרונט-אנד, וזאת כדי להבטיח שכל הדרישות התכנוניות מתקיימות הלכה למעשה.

בכללותה, משרת עיצוב אפליקציות כוללת מספר שלבים מובנים:

  1. אפיון מקדים – אפיונה של האפליקציה אל מול הלקוחות, תוך ביצוע חקר מתחרים וחקר שוק של קהל הלקוחות.
  2. תכנון האפליקציה – תכנונה הראשוני של האפליקציה ושל כל השלבים שעוברים המשתמשים בתוך הממשק. התכנון כולל את כל הפיצ’רים וה-FLOW שהגולשים עתידים לערוך ביישום.
  3. עיצוב האפליקציה – שלב העיצוב עצמו ובו מלבישים על השרטוט את השפה העיצובית, החל מצבעים, דרך טיפוגרפיה ועד לאנימציות הקטנות ביותר.

שילוב בין יצירה לטכנולוגיה

עבור כל מי שמחפש או מחפשת לעצמם מקצוע המשלב בין יכולות יצירתיות ואמנותיות לבין הצרכים הטכנולוגיים של העת המודרנית, הרי שעיצוב אפליקציות בהחלט יכול לענות ולעלות על הציפיות.

על מעצב האפליקציות להבין את צורכי המשתמש ואת האלמנטים הפסיכולוגיים אשר יובילו אותו להשתמש ביישום שוב ושוב. 

על מעצב האפליקציה לדעת כיצד לתרגם את כל המידע הרב שהאפליקציה מנגישה אל הגולשים, באופן קל ונהיר לכול. כל תחושת בלבול או חוסר התמצאות ולו הקטן ביותר, עלולים לגרום לנטישת האפליקציה ולירידת כל ההשקעה לטמיון.

על מעצב האפליקציה לדעת כיצד לתרגם את כל המסקנות שהובאו אל מו הלקוח יחד עם חקר המתחרים וקהלי היעד, אל תוך שפה גרפית ברורה העונה על כל פרט ופרט.

היכן לומדים עיצוב אפליקציות?

תכנית הלימודים פונה לקהלי יעד בעלי ניסיון בעולמות העיצוב הגרפי הדיגיטלי.

תכניות לימודים אלו מוצעות במגוון של מכללות ברחבי הארץ, תוך שהמסלולים מהווים כקרש מקפצה מן העיצוב המופנה אל הפרינט, אל עבר העיצוב הפונה למרחב האינטרנטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ