שאלתם? אנחנו עונים

האם קורסים אונליין מומלצים לילדים?

קורסים אונליין

דקלה שואלת: האם קורסים אונליין יעילים לילדים?

לפחות נכון לכתיבת שורות אלו הרי שהחופש הגדול כבר פצח בקול תרועה רמה, אך גם לצדו מרחפת מעלינו בכל עת גם מגיפת הקורונה עם שיח ער לגבי גל שני שהולך ומתקרב.

“מצאתי באינטרנט מגוון רחב של פלטפורמות שונות שמציעות קורסים דיגיטליים ואני מתלבטת אכן כדאי לי באמת לרשום את בני או שמא מדובר במאמץ שלא יניב פירות, אשמח אם תוכלו לפרט לי את תשובתכם בנושא, תודה”

ההבדלים בין קורס אונליין לפרונטלי

כמעט שבאופן אינסטינקטיבי אנחנו נוטים לבחור בקורסים פרונטליים הנלמדים במכללות, סטודיו או כיתות להשכרה כאלו ואחרות ומסיבה פשוטה – מדובר באופן הקלאסי יותר שבו הלימודים נלמדים, המקום הטבעי שבו אנחנו מדמיינים את עצמנו כאשר אנחנו מתכוונים להקנות לעצמנו השכלה נוספת.

נוסף על כך, אם נשווה באופן מאוד עקבי ומסודר את ההבדלים שבין מחירי קורסים פרוטנליים לבין אלו של קורסים אונליין, הרי שנגלה הבדלים ניכרים במחירים. בעוד שקורס פרונטלי יכול לעלות כמה אלפי שקלים, הרי שקורסים אונליין ניתנים במחירים מצחיקים עד בלתי נתפסים של כמה עשרות שקלים עד כמה מאות שקלים בלבד. גם אם מדובר בכמה אלפי שקלים, הרי שנגלה כי המחיר נחתך בלמעלה ממחצית הקורס הפרונטלי.

הכל עניין של משמעת

מאז הומצא האינטרנט והחלו הקורסים המקוונים הראשונים לעלות לאוויר העולם, תחום זה עבר כברת דרך מדהימה, וניתן למצוא פלטפורמות ללימודים אונליין הנלמדות גם במוסדות אקדמיים מכובדים.

בצה”ל השכילו מזמן להטמיע את הלמידה המקוונת וניתן למצוא שפע של כיתות לימוד מקוונות בהן החיילים רוכשים ידע לא מועט כלל.

כיום מרבית הפלטפורמות משלבות הקניית חומרים אונליין אך גם יכולת לשאילת שאלות עבור מדריכים ואף יצירת קשר טלפוני.

אם כן, המכשול היחידי שיכול לעמוד בפני ילדיך בכל מה שנוגע ללימודים מקוונים הוא לא אחר מאשר המשמעת העצמית ותו לא. 

עידוד סביבה לימודית

כדי לאפשר סביבה לימודית ביתית, חשוב למזער ככל הניתן את הסחות הדעת וליצור תחושת מסגרת.

באם מתאפשר הדבר, הקפידו למקם את המחשב בחדר שכולו מוקדש עבור עבודה ולימודים. סדרו את השולחן והקפידו על סביבה לימודית מזמינה ונעימה. וודאו שיש שעות מסודרות שבהן הלימודים מתבצעים ואף הקפידו על הפסקות מסודרות.

כדי לדרבן למידה  בקרב ילדים, נסו לחשוב על צ’ופרים שונים שידרבנו אותם לדבוק בלמידה. ניתן להציע פרס או הפתעה כאשר מגיעים לציון דרך מסוים או להישגים מסוימים בבחינות.

כמו כן, רכשו עבור ילדיכם מחברות וכלי למידה שונים שאיתם יוכלו לרשום את החומר הנלמד. באם מתאפשר הדבר, השתדלו לקחת חלק בלמידה יחד עם ילדיכם, הראו להם שהם לא לבד בזה ושגם אתם איתם תומכים בהם ואף לומדים יחד איתם אם מתאפשר.

לסיכום

למידה מקוונת יכולה להשיג תוצאות מדהימות, וכל שעלינו לעשות הוא לוודא שאכן ישנה סביבה לימודית בעלת מסגרת וקווים מנחים.

תשובה זו נכתבה באדיבות ביה”ס מיטב לימוד עצמי:

https://msl.org.il/school/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ