שאלתם? אנחנו עונים

הנחיצות והחשיבות של שרת VPS

הנחיצות והחשיבות של שרת VPS

מהי הנחיצות של VPS?

יואל הפנה אלינו שאלה מעניינת על שרתי VPS, ורצה להבין על פשרם.

פתרונות המחשוב בעולם הדיגיטל מתפתחים תדיר ובקצב מעורר התפעלות. אלו מאפשרים לחברות ברחבי העולם ליהנות מפתרונות מחשוב וזיכרון רבים. חלק מהפתרונות המוצעים כוללים שימוש בשרתי VPS.

מהו בעצם שרת VPS?

שרת VPS – Virtual Private Server משמש בעצם במערך רחב הכולל בתוכו, באופן וירטואלי ויעיל, מערכת הפעלה חיצונית, זיכרון RAM (זיכרון גישה אקראית ובו יכולת המעבד לגשת לזיכרון של כל תא), מספר מעבדים וכונן קשיח.

שרת ה-VPS מאפשר ומעניק את אותן התכונות של שרת ייעודי בענן. היתרון הבולט של שרת ה-VPS הוא ביכולת לספק שירות של אחסון וגיבוי של החומרים במערכות המחשוב, תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה.

כיצד עובד שרת ה-VPS?

את התקנת תוכנת השרת הוירטואלי ניתן לחלק למספר חלקים. כל חלק יוכל להיות שרת עצמאי המאפשר התקנה של מערכת הפעלה, תוכנת אנטי וירוס, בסיסי נתונים, מערך שיתופי קבצים ועוד.

התקנת התוכנה למספר חלקים מאפשרת בעצם למספר שרתים וירטואליים לעבוד במקביל על גבי שרת מרכזי אחד. החברה הנהנית משירות של שרת VPS מקבלת כמובן גישה עצמאית לשרת ובכך יכולה לבחור מה להתקין על גביו עבור שימושיה הייחודיים.

מי הן החברות המאפשרות את הפלטפורמה להתקנת שרתי VPS?

ישנן מספר חברות בולטות ובינלאומיות המאפשרות לבסס על גביהן את שרתי ה-VPS. בין הבולטות ניתן לציין את חברת מייקרוסופט, Citrix וחברת VMWARE. לכל אחת מהחברות יש יתרונות יחסיים ביחס לשרת ה-VPS שלגביהן חשוב כמובן לבחון מה יתאים לכם.

מהם היתרונות הבולטים של שרת VPS?

חוות שרתי ה-VPS מנוטרות לאורך כל שעות היממה. הניטור מאפשר זיהוי ואבחון של תקלות בשרתים השונים עם הופעתן. חברות המחשוב, האחראיות על הניטור, פועלות לא פעם מאחורי הקלעים לסילוק התקלה מבלי שהחברה עצמה ידעה או חשה בקיומה.

יתרון משמעותי נוסף נוגע לכך שהחלוקה למספר שרתים הנבלדים האחד מהשני והמבנים הייחודיים של כל שרת מאפשרים לצוותים הטכניים לפעול לתיקון של רכיב מסוים בנפרד וזאת מבלי להשבית את כל מערך השרת ושאר השרתים.

מערכות שרתי ה-VPS מאפשרות לחברות ליהנות ממספר שירותים נוסף המתלווים לאותם שרתים. בין היתר נהנות אותן חברות משירותי גיבוי נתונים, ניטור מידע, השכרת מערכות ניהול אתרים ותוכנות, השכרת בסיסי נתונים, שירותי הצפנה, תוכנות אני וירוס מותאמות למערכת, שירותי אבטחת מידע, מערכת לסליקת אשראי, עדכוני תוכנה ועוד.

מה לעשות ברגע שהחלטתם לעבור לשרתי VPS?

ההחלטה להעביר את מערכת המחשוב אצלם למערכת שרתי VPS מהווה החלטה משמעותית בכל הנוגע למחשוב במסגרת עליה אתם אחראיים. מעבר זה יהיה יעיל אם תבחרו בחברה מקצועית שפועלת בצורה יסודית.

בבחינה של חברות שיעניקו לכם שירות זה, חשוב לבחור בחברה לה ניסיון עם חברות ומסגרות להן מערך מחשוב הדומה למערך שלכם מבחינת התוכן, מספר השרתים, המחשבים, מערכות ההפעלה ועוד. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ