שאלתם? אנחנו עונים

מהו תפקידו של עורך דין ביטוח לאומי?

מהו תפקידו של עורך דין ביטוח לאומי?

שמו של המוסד לביטוח לאומי מוכר ושגור בפיו של כל ישראלי, אולם שמו בהחלט עלה לכותרות פעם אחר פעם בעת תקופת הקורונה, אז בעלי עסקים רבים מצאו עצמם מתמודדים עם ביורקרטיה קשה, ומדוע?

נשקוד לרגע על משמעותו ומטרתו של המוסד לביטוח לאומי – זהו גוף מטעם המדינה שמטרתו היא אחת – להבטיח את הסטטוס הסוציאלי של כל אזרחי ישראל, ולהבטיח כי בכל עת בה יזדקקו לו הוא יהיה שם. או כפי שהמוטו של הביטוח לאומי אומר – ביטוח לאומי, איתך ברגעים החשובים. האמנם?

ובכן לא כך הדבר שכן על קרקע פורייה זו בדיוק, נוצר אחד מן התחומים היותר נדרשים כיום: עורכי דין המתמחים בתביעות נגד הביטוח הלאומי. ממש כך.

כיצד ההתנהלות מול הביטוח הלאומי עובדת?

יש ציניקנים שיגידו כי ההתנהלות היא – אתם משלמים והביטוח הלאומי לוקח. אולם לא כך הדבר.

הביטוח הלאומי אכן פועל כדי להבטיח את הכנסתם של אזרחיו וזאת על-ידי שורה של קצבעות שונות, גמלות וחבילות סיוע שונות.

דוגמה נפוצה לכך היא תביעת הביטוח הלאומי בגין נכות כללית. על-בסיס קביעת אחוזי הנכות, מעניק הביטוח הלאומי גמלה קבועה על בסיס חודשי.

הגשת התביעה היא סדורה וקבועה – מדובר בשורה של טפסים שונים אותם יש להגיש אל המוסד לביטוח לאומי. לאחריה תיבחן הבקשה אל מול הגורמים הרלוונטיים.

היכן טמונה הבעיה?

לרוב, כאשר אדם יפעל בכוחות עצמו אל מול גוף הביטוח הלאומי, הרי שייתכן והוא לא יצלח במיצוי זכויותיו עד תום.

לצד גרירת רגליים ותהליך ארוך וממושך, הרי שהביטוח הלאומי פשוט יכול לדחות את התביעה על הסף או לכל היותר לספק מענה שהוא חלקי בלבד, ושאיננו תואם את אופי בקשתו של התובע.

לביטוח הלאומי ניתן להגיש מגוון רחב של תביעות לצורך מימוש והבטחת מצבו הסוציאלי של האזרח: תביעה נפוצה בתקופת הקורונה הייתה אבטלה, אך לא רק. אלו הן תביעות לקבלת קצבת נכות כללית, תביעות לדמי תאונה, תביאות לתאונת עבודה, תביעות בגין תאונת דרכים, נזקי גוף, קצבת זקנה, דמי מזונות ועוד.

למעשה, כל תביעה אשר מגלמת בתוכה את מצבו הסוציאלי של האזרח, הרי שלרוב תפגוש במפתן דלתו של המוסד לביטוח לאומי.

ליווי משפטי של עורך דין

לעתים יהיה זה מדובר בתהליך מסורבל שלא הובן כהלכה, לעתים תהיה זו גישה מסוימת הננקטת מצד הביטוח הלאומי אשר לא תוביל אותנו אל הדרך הנכונה.

מטרתו של עורך דין ביטוח לאומי היא לבחון את התביעה עוד בראשיתה.

משמעות הדבר היא איסוף כלל המסמכים הנדרשים, גיבושם לכדי כתב תביעה מסודר והגשת התביעה באופן שאיננו מותיר כל מקום לפרשנות. 

עורך הדין מלווה את לקוחותיו לאורך שלבי התביעה השונים, לרבות בדיונים ובהשתתפות בוועדות השונות, כגון הוועדה הרפואית מצד הביטוח הלאומי.

ידע מקצועי, לצד ניסיון והיערכות לטכניקות בהן נוקט הביטוח הלאומי, יכולות לסייע רבות במיצוי הזכויות של התובע.

למידע נוסף: https://segelstein.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ