שאלתם? אנחנו עונים

כיצד למצוא רואה חשבון מומלץ?

כיצד למצוא רואה חשבון מומלץ?

החיפוש אחר רואה חשבון מומלץ לא מתבטא רק בתודעת שירות גבוהה, אלא בשורה התחתונה – האם איש המקצוע ידע לתת לנו עצות נכונות ולהנחות את העסק שלנו נכונה בהיבט הפיננסי או לא.

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מחפשים אחר משרד רואי חשבון חלופי לזה שהחלו איתו את דרכם, ואלו המקימים עסק חדש נוטים לסור אחר המלצות פה-לאוזן, כאלו שנבנו על בסיס ניסיון קודם והיכרות מעמיקה עם בעל המקצוע.

אם עלתה בכם השאלה כיצד לבחור את רואה החשבון שלכם לעסק, כאן נמנה מספר טיפים חשובים שיאפשרו לכם לכלכל את צעדיכם ולמצוא איש מקצוע מיומן.

המלצות

בסופו של יום, המלצות של לקוחות קודמים היו ותמיד יהיו אחת מן הדרכים הבולטות ביותר למציאת רואה חשבון מקצועי.

ולמען האמת, כל המלצה אחרת על בסיס ניסיון מקצועי או בדיקת מידת הכימיה שלכם עם בעל המקצוע, תהא בטלה ומבוטלת אל מול המלצה זו.

לכן, החלטנו לערוך את המאמר בזה באופן מעט שונה, ואלו הן השאלות שחשוב שתשאלו את אותם חברים או מכרים הממליצים לכם על רואה החשבון שלהם.

תקשורת

מהי מידת התקשורת שלהם עם רואה החשבון? האם קל להשיגו טלפונית, או שמא מדובר במשימה שלרוב מתבררת כמעין ‘מלחמת התשה’?

לעתים ייתכן ותזדקקו לרואה החשבון שלכם לאור מכתב יוצא דופן ממס הכנסה, או הרצון שלכם לקבל החלטה בעלת משקל פיננסי, ותרצו לדעת את משמעויותיה מבחינה חשבונאית.

ראייה לעתיד

האם בסופו של דבר, חבריכם נדרשו להשלים תשלומים על גבי תשלומים עבור רשויות המס?

אחד מן הפרמטרים המעידים על משרד רואי חשבון מומלץ ואחראי הוא היכולת שלו לספק תחזית מס מדויקת ולהיות עם האצבע על הדופק באשר לתפקודו הפיננסי של בית העסק.

אם לפתע התגלה לחבריכם כי עליהם לשלם כ-30 אלף שקלים לרשויות המס, הרי שזוהי הרבה מעבר לנורה אדומה.

גובה התשלום החודשי

אתם יכולים לערוך סקר שוק, אולם דווקא את הסעיף האחרון בחרנו כדי להדגיש על מה לא להסתמך.

משרד רואה חשבון עשוי לספק הצעת מחיר חודשית זולה, אך לספק שירות קלוקל. ייתכן מנגד שמשרד אחר יספק שירות איכותי באותו גובה התשלום.

המלצתנו היא שלא להסתמך על בחירת רוא”ח על-פי זה.

מיקום המשרד

אולם מעבר לשאלות שמוטב יהיה שתפנו לחבריכם, הרי שמיקומו של המשרד בהחלט צריך לקבל משקל.

מעבר לשיחות טלפוניות או תכתובות בדוא”ל, הרי שפגישות פרונטליות יכולות לספק לא מעט תובנות והחלטות קדימה. מומלץ לקבוע אחת לתקופה פגישה עם רואה החשבון במשרדו, ובעיקר כאשר חלים שינויים משמעותיים בבית העסק.

משרד רוא”ח שיהיה מרוחק מדי מאזור מגוריכם או בית העסק, יגרום לכם לגרור רגליים בשביל פגישות כאלו אשר יצריכו מכם לגמוע מרחקים ארוכים.

מאחלים המון בהצלחה!

צוות אתר All Answers

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ