שאלתם? אנחנו עונים

כיצד מאתרים כספים אבודים?

כיצד מאתרים כספים אבודים?

הנתונים מלמדים על כך שישנם למעלה מ-5 מיליארד שקלים השוכבים ללא מעש, ושממתינים לבעליהם. אין מדובר בשמועות שרצות בקצב מסחרר כי אם במידע שניתן מטעם משרד האוצר הלכה למעשה.

במרוצת השנים, כספים רבים הצטברו, לעתים כאשר בעליהם הבינו כי ייתכן והם ‘שכחו’ אי אלו סכומים בצד, ולעתים בהיסח הדעת נותרו מאחור ובעליהם מעולם לא העלו בדעתם שישנו כסף השייך להם ושהתפספס מתחת לרדאר.

כספים אבודים, הכינוי לו הם זכו, נובעים משתי סיבות מרכזיות:

  • חשבונות בנק רדומים – חשבונות בנק שלא היה להם כל שימוש לאורך שנים ארוכות. הבנקים עורכים מספר ניסיונות כדי ליצור קשר עם בעליהם, וזאת רק כאשר לא מתקיימת כל תנועה בחשבון לאורך X זמן שנקבע מראש. לאחר שכל הניסיונות ליצור קשר עם בעלי החשבון, עולים בתוהו, הבנקים מקפיאים את החשבון, ולמעשה ‘מרדימים’ אותו.
  • מוצרים פנסיוניים – מגוון מוצרים פנסיוניים שונים עלולים למצוא את דרכם ליפול בין הכיסאות. הסיבה המרכזית לכך נובעת בעיקר ממעבר לא מסודר או לא נכון בין המוצרים הפנסיוניים, ובעיקר לאור מעבר בין מקומות עבודה או מעבר בין מקום עבודה כשכיר לעבודה כעצמאי.
 
השורה התחתונה היא שהצטברו מיליארדי שקלים ואין להם כל דורש. ייתכן וחלק מן הכספים הללו שייכים גם לכם.

מה אנחנו יכולים לעשות?

המורכבות הרבה שאפיינה את הנושא עד לא מזמן, הביאה רבים פשוט להירתע מלבדוק.

כל אחד ואחת מאתנו וודאי יכולים להזדהות עם דחיית משימה מסוימת שאיננו יודעים כיצד להתמודד עמה. לעתים נוח יותר פשוט לשכוח מקיומה.

סוגיה זו שהרתיעה רבים מלנסות ולאתר את כספם האבוד, או לבדוק באם ישנם כספים שנשכחו עם השנים, הביאה את משרד האוצר לערוך פרויקט משותף עם בנק ישראל. פרויקט זה הוליד את מנוע החיפוש הר הכסף, שמטרתו היא לאתר כספים אבודים בתוך מספר קליקים בודדים.

מאפייני הר הכסף

הר הכסף הוא פרויקט אינטרנטי הנגיש לכולם. מדובר במנוע חיפוש מקוון הדורש מכל גולש וגולשת שעורכים בו חיפוש, להזדהות עם מספר פרטים מזהים.

ניתן לבחור בין חיפוש חשבונות בנק לבין חיפוש חסכונות פנסיוניים. מדובר בפרויקט שדומה מאוד להר הביטוח, וגם בו ישנה האפשרות לחפש מגוון פוליסות ביטוח, ובכך למנוע כפל ביטוחים.

בתום מילוי מספר שדות מזהים, מנוע החיפוש נובר בדאטאות האדירות החבויות בו, ומציג את תוצאותיו.

בעוד שבעבר, היינו צריכים לנדוד בין נותני שירות לבין חברות רבות, ולו רק כדי לדעת אם ישנו כסף אבוד. כאן בתוך מספר דקות, כל התשובות גלויות ופרושות בפנינו.

כיצד משתמשים בהר הכסף?

להר הכסף ישנם מגוון מדריכים ויזואליים שונים היכולים לסייע לכל מי שחושש מעט מן השימוש האינטרנטי במנוע החיפוש.

אנו נשמח להמליצכם על מדריך הר הכסף של משרד האוצר מעת אתר TBC, ובו תוכלו למצוא הקדמה המסבירה באופן מפורט על הר הכסף וכן מדריך המלווה בצילומי מסך הישר מתוך המנוע החיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ