שאלתם? אנחנו עונים

מהו תפקידו של רואה חשבון?

מהו תפקידו של רואה חשבון?

רו”ח הינו איש מקצוע אשר הוסמך בכפוף לדרישותיה של מועצת רואי החשבון של ישראל.

על מנת שאדם המבקש לעסוק בתחום, יוכל להעניק בו שירותים שוטפים, הרי שעליו לצלוח את הבחינה הנערכת מטעם מועצת רואי החשבון, לעבור בהצלחה את הלימודים האקדמיים וכן לעבור תקופת סטאז’ העומדת נכון לכתיבת שורות אלו, על שנתיים.

אין זה מקרי שמדובר בתפקיד המצריך משך הכשרה ארוך, ויש להבין כי רואי חשבון מופקדים על התנהלותו הפיננסית התקינה של כל בית עסק. מעוסקים פטורים, דרך עסקים שבראשם עומדים עוסקים מורשים ועד לחברות בע”מ, תאגידים ועמותות.

מטרת עבודתו של רואה חשבון

בהגיענו אל משרד רואי חשבון, הרי שנבקש להפקיד את בית העסק שלנו בידיים מיומנות אשר ינהלו את כל ענייננו הפיננסיים באופן המשתקף אל מול רשויות המס ושתואם את דרישותיהן על פי חוק.

שירותים אלו כוללים בין היתר שיקוף ההתנהלות הפיננסית ותשלום מיסים אל הרשויות הרלוונטיות, ביצוע בדיקות רבעוניות לבחינת גובה תשלומי המס הנדרשים, ייצוג אל מול רשויות המס בעניינים פרטניים, הכנת דו”וחת שנתיים והצהרת הון, ביצוע הנהלת חשבונות כפולה, מתן ייעוץ פיננסי וישנם אף משרדי ראיית חשבון המעניקים ייעוץ עסקי.

אילו עסקים יכולים להיעזר בשירותיו של רו"ח?

למעשה כל בית עסק קטן וגדול כאחד, יכול להיעזר בשירותיו של רואה חשבון.

משרדי ראיית חשבון מלווים עסקים בכל היקף, החל מעוסקים פטורים, דרך עוסקים מורשים ועד לחברות בע”מ וגופים נוספים בעלי אופי פעילות פיננסי.

כל גוף המקיים פעילות פיננסית ולו בהיקף קטן, הרי שהוא עודנו נדרש לניהול כלכלי נכון הפועל באופן מסונכרן אל מול רשויות המס.

תקנות המיסוי, התחיקות וכן החישובים הנדרשים לצורך בקרה פיננסית והתנהלות כלכלית נכונה, אינם תמיד נהירים ומובנים לבעלי ובעלות עסקים.

מתפקידו של רואה החשבון להוביל את בעלי ובעלות העסקים להתנהלות נכונה אשר צופה את גובה ההכנסות וההוצאות, ושיכולה לפלס את דרכה בשוק התחרותי.

האם כדאי לבחור במשרד? או רואה חשבון עצמאי?

מבדיקה מהירה ניתן לראות כי ישנם משרדי ראיית חשבון, ולצדם רואי חשבון עצמאיים העובדים ממשרד קטן או מביתם.

חשוב לציין כי אל לנו לראות באופי עבודתו של רואה החשבון כתנאי המרמז על מקצועיותו. ישנם רואי חשבון מקצועיים ומיומנים הן במשרדים גדולים והן אשר עובדים כפרילנסרים.

חשוב לבחור ברואה חשבון על סמך המלצות וכן על בסיס היכרותו עם אופי הפעילות של בית העסק. כך למשל, ישנם רואי חשבון המספקים את שירותיהם לעוסקים פטורים וחברות בע”מ, ולצד זאת ישנם רואי חשבון המעדיפים לספק את שירותיהם לעסקים בעלי אופי פעילות פיננסי נמוך יותר.

גם לשיחה עם רואה החשבון שנשא חן בעיניכם, יכולה להיות השפעה, ולכן מומלץ לקבל את ההחלטה לאחר שיחה ושקלול כלל הנתונים שצוינו לעיל.

ברצותכם בקבלת ייעוץ בנושא, בקרו באתר: https://cpa-ea.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ