שאלתם? אנחנו עונים

שאלות נפוצות בנושא ייבוא אישי

שאלות נפוצות בנושא ייבוא אישי

ייבוא אישי הינו פרקטיקה המתבצעת על-ידי רבים, ועם זאת הוא עודנו מביא עמו מעט חששות זאת לנוכח התהליכים הביורוקרטיים הנובעים ממנו.

מספיק שנכיר מעט יותר את התהליכים הנדרשים ואת המושגים הבסיסיים בעולמות הייבוא והייצוא, על מנת שנוכל לצלול אל עומקו של התחום באופן בטוח יותר ונינוח הרבה יותר.

יחד עם המומחים של Active Forwarding ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר, ובכל שאלה והתייעצות בנושא, ניתן לפנות אל צוות החברה ולקבל ליווי אישי בכל נושא ונושא.

מה ההבדל בין ייבוא אישי למסחרי?

ייבוא מסחרי עוסק בטובין המיועדים עבור אספקה, עבור מתן שירותים עבור קהל צרכנים או עבור צרכים יצרניים שונים. הייבוא המסחרי מתאפיין במטענים גדולים באופן יחסי (אם כי זה אין זה מחייב), והוא נועד למען שירותים עסקיים.

זאת בעוד שהייבוא האישי מיועד למען ייבואו של טובין ארצה, וזאת על-ידי פרטים יחידים ולצרכים אישיים.

כך למשל, אדם המבקש לייבא למען שימושו האישי במוצר מסוים או למען מכריו, חבריו ומשפחתו.

כפועל יוצא מכך, הרי שהייבוא האישי נחשב להליך פשוט יותר זאת אל מול הייבוא המסחרי המצריך הליכים נרחבים יותר אל מול הרשויות.

האם אדם יכול לייבא אישית כל מוצר שיחפוץ בו?

ברמת העיקרון, אדם פרטי יכול לייבא לצרכיו הפרטיים כל שעולה על רוחו, אך כמובן שיש להכניס לסל השיקולים את ההיגיון הבריא, את החוק הנכון למדינה אליה הייבוא מתבצע.

חשוב לשים לב כי אתרו של משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם מוצרים האסורים לייבוא במדינת ישראל זאת עקב שימוש לא רצוי או עקב היותם מוגדרים ככאלו המהווים סכנה ממשית לציבור.

את המוצרים בצו המכס לאיסור ייבוא תוכלו למצוא להלן:

https://www.nevo.co.il/law_html/law01/999_386.htm

האם המוצר שלי עלול להיתקע במכס?

לא בהכרח, ואם עושים את ההכנות המקדימות ולומדים היטב את המוצר וכי הוא עומד בכל התקנים לרבות תן התקן לאיכות של מכון התקנים בישראל, הרי שלא צפויה כל בעיה.

ועם זאת, מוצרים אכן עלולים מעת לעת להיתקע במכס מסיבות שונות, זאת אם ישנם תנאים מסוימים שלא מולאו או שלא ניתנה עליהם הדעת דוגמת מיסים שונים הנדרשים לשחרור המטען.

לעתים התהליך עשוי להימצא כמורכב מעט עבור אנשים שאינם מתמצאים בנבכי עולמות הייבוא והייצוא ובאופן פרטני יותר – עמילות המכס.

בהיבטים אלו, ולמען שחרור מהיר ויעיל של המטען, מוטב להיעזר בעמילי מכס מוסמכים.

האם כדאי לי לייבא את המוצר או לקנות מיבואן?

שאלות השאלות, ולסוף התשובה איננה יכולה להיות שחור ולבן.

כך למשל, ייבואם של צעצועים יכול לפגוש בלא מעט תקנות אשר יכבידו על התהליך ויהפכו אותו לממושך ומתסכל.

גיטרות לשם הדוגמה אלו הם פריטים שמן הצד האחד יהיה מי שירצה לייבאן ארצה באופן פרטי, ומן העבר השני, המיסים משווים את מחירי מרבית הגיטרות לאלו הנמכרות בארץ מטעם חברות כלי הנגינה השונות.

לצד זאת, ישנם מוצרים שלא ניתן למצוא בארץ וייבואם ארצה הוא מכורח המציאות.

וישנם כמובן מוצרים משתלמים יותר שבייבוא ארצה ניתן לחסוך בעלויות הנגזרות מן היבואן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שחבל להחמיץ